søndag den 2. september 2012

SPICY NUTS

Jeg er helt vildt med nødder - specielt snack nødder! Mine yndlings er nok dem, som består af peanuts og så har de en slags kappe omkring. De har en lækker smag, lidt stærke - og er lige noget for mig. De virker helt umulige for mig at lave selv, så jeg prøvede med nogle andre nødder. De her er også stærke i det, ikke helt vildt - det er hvert fald ikke sådan at man er ved at dø, efter at have spist dem. De er lige tilpas stærke til mig. Hvis man godt kan lide meget stærke ting, skal man nok tilsætte lidt ekstra cayenne peber. Nødderne er vendt i en blanding af paprika, salt, frisk timian, cayenne peber, lidt citron saft og honning. Man kan bruge de nødder man lige har på lager og i denne blanding blev det til mandler, hasselnødder, cashew nødder og usaltede peanuts. Jeg synes at nødderne blev rigtig gode og skal helt sikkert lave dem igen. De er smadder gode som snack til de aftener man får gæster - eller til når man bare skal hygge sig. De kan lyn hurtigt lige mikses sammen. I dag skal jeg på arbejde og i aften skal min kæreste og jeg spise ved mine forældre. Disse nødder bliver pakket med i en beholder og så tænker jeg at vi skal hygge os lidt med dem inden vi skal have lækker mad.

Ingredienser:
4 tsk salt flager
2-3 tsk paprika
1 tsk cayenne peber
50 gram cashew nødder
100 gram usaltede peanuts
100 gram hasselnødder
50 gram mandler
4 spsk citron saft
1 spsk honning
  1. Bland salt, cayenne peber, paprika og citron saft sammen i en skål
  2. Tilsæt nødder og bland det hele godt sammen
  3. Kom honning over nødderne og bland dem godt sammen igen
  4. Bag dem på en bageplade med bagepapir i ca. 15 min i en 175 grader forvarmet ovn - rør lidt i nødderne undervejs

- Laura
Læs mere »

12 kommentarer:

  1. Uhm de ser fantatisk ud!njegber også helt vild nuts med nødder. Det er endnu aldrig lykkedes mig at lave de perfekte chili honning nødder. Jeg var endda ude og besøge en biavler for at lure nogle tricks af. Skal da helt sikkert prøve dine :-) rigtig god søndag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, synes de her blev rigtig gode faktisk! Man kan ikke smage honningen sådan rigtig, men det kan jo være den stadig har gjort noget uden det er til at sige hvad :) Håber også din søndag har været god!

      Slet
  2. Eeeeeeeeejjjjj! Her sidder jeg og fylder mig med kage, og nu får jeg sgu også lyst til dem her! :D Det bliver jeg nødt til at prøve.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe - meld endelig tilbage med hvad du synes om dem, hvis de bliver lavet :)

      Slet
  3. De ser virkelig lækre ud, jeg kan rigtig godt lide nødder ristet i forskellige smage, og jeg er også helt vild med dem du omtaler, med coating, de hedder vist Nic Nac. Kan forestille mig at disse nødder er rigtig gode til en kold øl.

    Kig forbi min blog, hvis du/I har lyst, da jeg har en give away igang.

    http://kristinasmadunivers.blogspot.dk/2012/09/give-away-i-anledning-af-bloggens-1-ars.html

    SvarSlet
    Svar
    1. Nic Nac - det tror jeg du har ret i faktisk ;)! Ja til en kold øl, det lyder super lækkert!
      Jeg kigger forbi med det samme!

      Slet
  4. De ser lækre ud! Er også helt vild med spicy nødder, så det kunne da være sjovt at prøve at lave sine egne. Tak for opskriften

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg havde det på samme måde. Blev helt overrasket over, hvor nemme de faktisk er at lave :)

      Slet
  5. Helt klart nogle nødder jeg skal prøve :-)

    Kh Rikke

    SvarSlet
  6. Øv jeg har lige lavet dem og de brændte fuldstændig på! Efter 10 min var de helt sort og total uspiselige :( Men de er sikkert gode hvis det lykkes :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej hvor træls altså! :( Man skal huske at røre i dem undervejs, ca. hvert 5 minut :) Hellere rør en gang for meget end engang for lidt. :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...