onsdag den 29. august 2012

SOMMERSALAT MED GRILLEDE SQUASH, NEKTARINER OG PARMESAN

Jeg ved godt at sommeren er ved at synge på sidste vers, hvert fald i Aarhus. Synes det har regnet en masse de sidste par dage, nogle gange har solen fået lov at titte frem, men det har ikke været meget. Denne salat kan nu nok også godt spises i regnvejr - måske smager den lidt bedre hvis solen skinner, tror jeg :). Det er ved at være lidt tid siden jeg så denne salat på Roost, men da jeg så den, blev den gemt med det samme. Synes simpelthen den så så flot og indbydende ud - og var sikker på det var en salat lige for mig. Den friske salat blev spist til en tærte med asparges. Jeg er allergisk overfor nektariner og ville se om jeg også var allergisk overfor grillede nektariner - tænkte at de måske udskilte et eller andet, men jeg kan nu konkluderer, at jeg også er allergisk overfor de grillede, heh. Allerede 10-15 min efter jeg spiste min første bid af salaten begyndte min hals og øjne at klø og næsen løb. Næste gang jeg laver denne salat tror jeg det bliver med blommer, eller måske pærer - har i nogle ideér til hvad man kan erstatte nektarinen med :-)?

Ingredienser (til 4 personer til tilbehør):
Inspiration: Roost
4 nektariner
1 squash
lidt basilikum
5 blade mynte
ca. 50 gram parmesan
oliven olie til at drysse over
salt og peber
Feldsalat
  1. Skær nektarinerne halvt over og fjern stenene
  2. Skær squash ud i tynde skiver
  3. Gril nektariner og squash på en grill-pande eller på en rigtig grill
  4. Skær nektarinerne ud i mindre stykker hvis dette ønskes
  5. Anret et fad med feldsalat neders, squash og nektariner på salaten og på toppen drysses der med parmesan, mynte, basilikum, lidt olie, salt og peber

- Laura
Læs mere »

6 kommentarer:

  1. WOW hvor ser det godt ud!! :) den skal helt sikkert prøves!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Kamilla - den var rigtig lækker!! :)

      Slet
  2. Sikke en vildt flot salat, kan godt forstå du fik lyst til at lave den, da du så den!

    SvarSlet
  3. Rigtig god idé med at proppe nektariner i salaten! Det har jeg aldrig selv overvejet, selvom jeg godt selvk an lide at eksperimentere med frugt i salaten! :-) Jeg er dog ikke så vild med varme frugter, men det kan være det skal afprøves. Jeg fandt linket til indlægget fra www.hrogfrudk.blogspot.com, der havde sendt inspirationen videre! Dejligt! :-)

    Knus!
    www.rikkesunds.blogspot.com

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe, nu er jeg jo allergisk overfor dem. Men synes virkelig at smagen var god. Salaten serverede jeg kold, så nektarinerne var kølet af - kan godt forstå hvad du mener. Det eneste der er med nektarinerne er at de nok bliver lidt mere bløde i det, og det synes jeg faktisk ikke gør noget :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...