tirsdag den 28. august 2012

MARENGSREDER MED HINDBÆRSKUM

Vi er vilde med desserter i min familie og hvis der pludselig er nogle der får lyst til at lave en, er der bestemt ikke nogen der klager. Denne gang var det faktisk min mor der fik ideén, da hun kiggede i mit madblad (SpisBedre). Der var hindbær, fra haven, i fryseren - derfor blev det til hindbær-skum, der kom i de små marengsreder. Min mor lavede marengs-blandingen og jeg formede rederne på et stykke bagepapir. Lige inden de blev serveret blev hindbærerne most en anelse og derefter vendt i flødeskum. På toppen blev der pyntet med alt godt fra haven; hindbær, blåbær og lavendler. Det er svært at få en fornemmelse af rederne på disse billeder, men de var faktisk ret store - jeg kunne ikke spise den hele, men så er det godt man har en far, som ikke synes, det skal gå til spilde ;)! Dette er en smadder nem dessert som er frisk i det uden at være for tung. Det er en god dessert til de varme sommeraftenener! :) Rederne kan sagtens laves et par timer i forvejen, da det ikke gør noget at de er kolde.

Ingredienser (giver 5 store):
3 æggehvider
2 dl sukker
100 gram hvid chokolade
ca. 300 gram frosne hindbær
1/4 liter piskefløde
  1. Pisk æggehvider stive og drys sukker i lidt ad gangen - pisk indtil marengsmassen er sej i det
  2. Hak den hvide chokolade og vend den i marengsmassen
  3. Lav 5 mellemstore reder på et stykke bagepapir og bag dem i ovnen i 45 minutter ved 125 grader
  4. Sæt dem til afkøling på en rist
  5. Mos hindbærrene i en skål og pisk fløden til flødeskum i en anden skål
  6. Vend de moste hindbær i flødeskummen
  7. Kom hindbærskum i de små reder og pynt evt med friske bær

- Laura
Læs mere »

6 kommentarer:

  1. Simple but beautiful. It's too bad that there is no raspberries at our stores any more

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you! I think blueberries, if you can get that, would be delicious as well! :)

      Slet
  2. Vi læser samme blad ;-) - super godt blad! så tak for "reminderen", det skal i hvert fald også laves til min familie en dag :-)

    SvarSlet
  3. Sikke en fin dessert! :)

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...