lørdag den 18. august 2012

LÆKKER LAKRIDSIS

Mmhh lakridsis - det er altså bare en af de bedste is for mit vedkommende! Jeg eksperimenterede lidt med opskriften på den vaniljeis jeg havde lavet, og tilsatte lidt mere mælk og lidt mindre fløde. Jeg synes denne is blev super god og det er helt sikkert en is der skal laves flere gange - så sommeren må gerne blive her lidt endnu :)! Smagen af lakrids er lige tilpas efter min mening, men man kan jo nemt tilføje lidt mere eller mindre hvis man synes det. Man kan også altid drysse lidt ekstra på toppen. Hvis man er vild med lakrids, synes jeg helt klar man skal give denne is et forsøg. I dag skal jeg ud til mine forældre og have reste-mad. Min lillebror holdte nemlig 18-års fødselsdag for familie og venner i går. Maden fik vi fra Mifisto og den var bare vildt lækker - så det har jeg slet ikke noget imod at få igen i dag :) Jeg håber at vejret bliver godt, så er der hvert fald ingen undskyldning for ikke at tage en lille kugle lakridsis.

Ingredienser (giver ca. 1 liter):
190 gram sukker
4 æggeblommer
3 tsk lakrids
300 ml mælk
200 ml fløde
  1. Pisk æggeblommer og sukker godt sammen til en gullig luftig masse
  2. Tilsæt mælk lidt af gange og pisk det hele sammen
  3. Kom lakridspulver i - man kan jo gøre det lidt efter lidt og stoppe når man synes smagen er god
  4. Pisk fløden stiv i en skål for sig og vend den i ægge-massen
  5. Kør hele massen på en ismaskine, eller kom den i en fryseegnet beholder og rør i den hver 1/2 time indtil konsistensen er god

- Laura
Læs mere »

12 kommentarer:

  1. Hej I to,

    Hvilket lakridspulver brugte I til isen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette! Det er Raw liquorice powder fra Johan Bülow der er brugt :)
      Tidligere i morges læse jeg dit indlæg og Fru. Møllers Mølleri - jeg er også stor fan!!
      Hav en dejlig lørdag

      Slet
    2. Ja, det er et rigtig dejligt sted! En helt anden verden.

      Jeg prøver altid at komme derud, når jeg er hjemme på besøg.

      Tænk, jeg synes godt, jeg kunne genkende Bülow. Jeg har også Konnerups, men den er meget anerledes. Mere fin og sød.

      Slet
    3. Ja lige præcis - så hyggeligt et sted!
      Har faktisk aldrig smagt Konnerups - men det kunne da være jeg skulle det ;)!

      Slet
  2. Uhm lakridsis, er bare kommet for at blive, det er så lækkert! Uhm, det blir da vildt lækkert og især så god mad 2 dage i træk! Tusind tak for den nye opskrift og ha en rigtig dejlig solskins hyggedag!

    SvarSlet
    Svar
    1. ja lige præcis! Gid jeg havde lidt ekstra til dessert i aften :) Du må også have en dejlig solskins dag i dag!

      Slet
  3. Jesus, det ser lækkert ud!

    www.johanneblog.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Hehe tak - du kan tro at det også var lækkert! :)
      Hav en dejlig dag i solen!

      Slet
  4. Sikke nogle flotte billeder- og hvor ser det bare lækkert ud!! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak - isen smagte SÅ godt! :)
      Hav en god dag!

      Slet
  5. Det beste i verden, lakris!
    Kan se for meg at denne sikkert er god med litt sjokoladebiter i også...? :) Ser virkelig fristende ut.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja!! :) Lyder som et spændende forsøg med chokolade stykker - det tror jeg ville være super lækkert! :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...