fredag den 20. juli 2012

GROV TÆRTE MED GRØNTSAGER OG RICOTTA-BLANDING

Nu når Laura er draget på sommerferie, tænkte jeg at det ville være passende med endnu et lille indlæg fra mit liv her i Sydney. Når der skal laves mad hernede har jeg et par ting, der helst skal opfyldes; 1. Det skal være billigt – tingene er meget dyrere end i Danmark, så budgettet kan nemt gå galt, eller det er faktisk allerede helt crazy (ups!). 2. Portionen skal helst vare mere end en dag, så der også er lidt til fryseren til de lange og travle dage. 3. Gerne så sundt som muligt. I denne her tærte kom der rød peber, grønne bønner, løg, forårsløg, spinat, tun og så en ricotta-blanding med æg, hytteost, lidt mælk og ricotta. Det lyder måske af mange ting, men hvis man tænker på at den rækker til 4 aftener, er det ikke så galt. Den grove tærtedej blev lavet af rugmel, mælk, yoghurt, hvedemel, salt og vand. Skolen er i gang her i Sydney og det er lidt mærkeligt, da det er fuldstændig anderledes end hvad jeg er vant til i Danmark. Der er nu gået en uge med med første undervisning og so far er det rigtig fin, en masse spændende ny viden! Derudover er tiden gået med TID på Coogee Beach, Sydney downtown, arrangementer på skolen og lidt øl og vin! Nu har jeg forresten lavet en kategori, "Livet i Sydney", så hvis der skulle være nogen derude ligesom mig i Sydney er her nogle ting man hvert fald nemt kan lave (man behøver selvfølgelig ikke at være i Sydney for at lave det ;-)) En anden bonus ting er at det supermarked jeg handler i, "Coles" har deres eget GRATIS madblad hvor der er så mange opskrifter jeg glæder mig til at afprøve! Jubii.

Ingredienser (1 stor bradepande)
Dej
5 spsk. mælk
5 spsk. vand (evt. lidt mere til rigtig konsistens)
½ cup rugmel
1 ½ cup hvedemel
2 tsk. salt
½ cup yoghurt

Fyld
½ rødpeber
1 dåse grønne bønner (har jeg faktik ikke ligE umiddelbart set i dk, men der kan sagtens bruges frosne)
½ løg
1 forårsløg
1 dåse tun i vand
En god håndfuld spinatblade
4 æg
1 dl hytteost
1 ½ dl ricotta
½ dl mælk
Salt og Peber
  1. Start med dejen, hvor alle ingredienserne blandes. Dejen æltes godt og stilles på køl i ca. 30 min
  2. Skær fyldet i tern i mens dejen hviler
  3. Rul dejen ud, så den passer til bradepanden og læg fyldet oven på dejen
  4. Bland æg, hytteost, ricotta, mælk, salt og peber og hæld ricotta-blandingen over fyldet
  5. Bad tærten ved 200 grader i ca. 45 min. Tror jeg bagte den ved varmluft, ikke en ovn, der er særlig nem at gennemskue, men kig til den undervejs :-)

Jeg glæder mig til forhåbentlig snart at dele noget mere mad :-) Ved godt at kvaliteten ikke er helt som den Laura disker op med derhjemme, men så er der lidt forskelligt!

- Christine
Læs mere »

4 kommentarer:

  1. Det ser vildt lækkert ud - som altid på jeres blog! Super flotte billeder suppleret med hyggelig tekst.
    - Jeg følger med interesse jeres fine blog:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Maria! Tusind tak, hvor er du sød :) Vi er meget glad for at du følger med og håber du vil fortsætte ;-)
      Kærlig Hilsen
      Christine

      Slet
  2. Det her spørgsmål er egentlig til Laura (eftersom hun er i Danmark), men tænker du at tage til Foodfestival under festugen? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Michelle! Det regner jeg helt sikkert med at gøre :) Det lyder som et spændende projekt!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...