torsdag den 12. januar 2012

TARTINE BREAD DAG 5+6

(Billedet er taget fra bogen "Tartine Bread" af Chad Robertson)


Ej hvor jeg godt nok snart håber, at jeg kan gå igang med at bage mit brød. Tror dog stadig lige, at der kommer til at gå et par dage. På dag 5+6 skete der ca det samme som på dag 4. Klemmen på næsten er blevet en fast rutine, og det gør det hele lidt lækre! Jeg hældte i går min surdej over i en ny skål, da jeg håbede at det måske kunne gøre, at den ikke lugtede så meget. Det har måske hjulpet, den lugter hvert fald ikke helt så slemt i dag, som den har gjort :-) 80 % af surdejen skulle kasseres og erstattes af halv melblanding og halv vand. Der står at man skal blive ved med at gøre det, indtil ens surdej hæver og sænker sig som den skal, efter der er kommet nyt mel og vand i - tænker om det er når man har brugt de 2 kilo mel? - nu må vi se.

- Laura
Læs mere »

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...