søndag den 16. oktober 2011

GROVE MADPANDEKAGER MED SPINATFYLD


I aften har jeg til aftensmad fået de her lækre madpandekager. Det er en hurtig ret at lave også selvom pandekagerne er lavet fra bunden.

- Laura




Spinatfyld:
1 hakket rødløg
250 gram svampe
500 gram spinat - frisk eller frossent spinat kan bruges
200 gram kylling (man kunne også putte hakket oksekød eller laks i)
100 gram pikant ost

Jeg starter med at svitse løgene i gryden og derefter kommer jeg svampene i. Når der ikke kommer mere væde fra svampene puttes den optøede spinat og kylling i. Lige inden pandekagerne skal laves vender jeg pikantosten i, her kan man også sagtens bruge philadelphia eller andet flødeost. Inden pandekagerne foldes helt sammen kan man lægge lidt revet ost - her er der brugt emmentailer.





Pandekage dej (ca. 8 store pandekager):
3 æg
4,5 dl mælk
1 tsk salt
100 gram rugmel
100 gram hvedemel

Alle ingredienser røres sammen i en skål med et piskeris. Hvis man ikke ønsker dejen så tyk, kan man komme ekstra mælk i.





- Laura :-)
Læs mere »

4 kommentarer:

  1. Jeg lavede kun pandekagerne, men de var rigtig gode. Tak for opskriften! :)

    SvarSlet
  2. Hej :)
    Hvor mange pandekager bliver det ca?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er længe siden vi har lavet dem - men som der står i opskriften bliver der ca. 8 store pandekager :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...